E-piaci mérleg: elképesztő számok!

Brutális növekedés

Nyilván nem meglepő, hogy 2022-ben az online vásárlás rutintevékenység, ahogy az sem, hogy az e-kereskedelem a GDP egyre nagyobb részét adja. 2020-ban a Reacty Digital adatai szerint 1046 milliárd forint, a TELJES HAZAI KISKERESKEDELMI FORGALOM KEREKEN 10%-a származott online értékesítésből. Ez hatalmas szám, pláne úgy, hogy egy átlagos év alatt nagyjából 18-23%-os növekedést szokott hozni a piac, ám 2019-ről 2020-ra ennek a dupláját érte el az e-commerce. Ezt részben a világjárvány is serkentette, hiszen az amúgy is fellendülő online shopping tereket a háztartásokba kényszerítette. A piactereket pedig a vásárlók alakították, az adatok szerint néha meglepő módon.
A Haszon Listák most a 4791-es TEÁOR-számú vállalatok árbevétel szerinti sorrendjével állt elő. Ezek azok a cégek, amelyeket csomagküldő internetes kiskereskedelemként ismerünk. A lista kiegészült még olyanokkal is, akiknek TEÁOR-számuk ettől eltér, ám fő tevékenységük ugyanez. Ettől lesz a forgalmi volumen tekintetében is egy KOMPLEX ÉS RELEVÁNS ADATBÁZIS, amelyben valós számok és adatok szerepelnek. Aki szerepel a listán, az KIEMELT SZOLGÁLTATÁSOKAT VEHETIGÉNYBE a listak.haszon.hu oldalon.

A magyar piac akkor és most

Ha visszaemlékezünk, az egész e-kereskedelem könyvek, számítástechnikai eszközök forgalmazásával kezdődött. 2022-ben pedig MÁR A PRÓBAFÜLKÉK HELYETT is a klaviatúrát és virtuális mérettáblákat választjuk. Megfigyelhető, hogy idén „E-DÜBÖRÖG” AZ ÉPÍTŐIPAR, annak ellenére, hogy hihetetlen logisztikai és anyagi háttér kell a raklapos kiszállításhoz. Szakértők szerint ennek előfutára a Praktiker volt, amelynek már egy teljes, 3000 négyzetméteres áruháza csak az online ren-deléseket elégíti ki, és az éves bevételükből 9 milliárd forint csak az interneten történt értékesítésből ered. A lista szerint ÁTALAKULT A SORREND AZ AUTÓALKATRÉSZEK PIACÁN. Hátrébb soroltak a nagyok, mint a Unix
Auto vagy épp a Bárdi, és friss nevek hódítottak maguknakteret. Meglepő, hogy a bútorok értékesítése is feltörőben van, 2020-ban a top 5-ben már szerepelt lakberendezési kategória, az érdeklődés 2021-ben sem csappant. Emellett FELÜLREPREZENTÁLTAK PÉLDÁUL AZ ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐKET forgalmazó vállalatok, és nagy a kereslet a LED-lámpák iránt is.

E-piaci mérleg: elképesztő számok!

Sosem látott erőben van az e-kereskedelem: egy év alatt két évre valót nőtt a hazai piac. A pandémia főleg a szereplők (újra) pozicionálását serkentette.

E-piaci mérleg: elképesztő számok!
Előzetes lista, azon Magyarországon
bejegyzett cégek árbevétele alapján,
melyek fő tevékenysége internetes
csomagküldő kiskereskedelem.

Kosárérték és tranzakciók száma

Fontos, hogy e-commerce cégeket ne csak árbevétel szerint mérjünk, hiszen a kosárérték vagy a tranzakciós számok is lényegesek. Az internetes csomagküldő kereskedelmet folytató cégek listája ezekkel az adatokkal bővült az Eazy Digital és a Reacty Digital segítségével. A rangsor ugyanakkor nem tartalmazza a nagyker, a B2B adatokat és azon társaságokat sem, amelyeknek hagyományos bolthálózata van, de árbevételüknek csak kevesebb, mint felét szerzik online. Az Eazy Digital munkatársai a toplistájukat tartalmazó évkönyvvel érkeznek a Future Trade e-kereskedelmi konferenciára. A Reacty is nagy dobással készül: a 2021-es év forgalmi adatairól és a fogyasztókkal kapcsolatos trendekről szóló kutatásukat prezentálják május végén. Továbbá a Haszon magazin e-commerce listája* is itt debütál majd.

Férfiak vagy nők vásárolnak inkább?

A Reacty adatai szerint a ruházati ágazat 2014 környékén bontott szárnyat Magyarországon. Egészen addig az e kereskedelem férfiközpontú volt a technológiai beállítottságával, 2022-ben pedig MÁR NINCS SZÁMOTTEVŐ KÜLÖNBSÉG a férfi és női e-vásárlók száma közt. A vásárlók 80–85%-a valamilyen rendszerességgel vásárol online, és ez már szokássá kezd válni. A HETI VAGY AKÁR NAPI VÁSÁRLÁSOKAT is lehet már intézni appokon keresztül. A járvány óta nyílegyenesen törnek felfelé a mindennapi bevásárlást támogató online boltok. Az offline áruházak is kénytelenek ezzel lépést tartani, ha nem akarnak vevőket veszíteni – mutat rá a lista.

Töltse ki űrlapunkat!

    Kedves Felhasználó!

    Lehetősége van, van adatainak pontosítására, ingyenesen egy weboldal link és egy címke (tag) beállítására. Nézze meg csomagajánlatainkat, további lehetőségeket kínálunk a Top 1000 cégnek, melyekkel jobban ki tud emelkedni és szakmai információkhoz juthat.